protože
1) apoštolové zvěstovali Ježíše KRISTA
2) dnešní křesťané zvěstuji Ježíše BOHA
To jsou všechno zbytečné řeči Rosmano. Tvůj tábor vidi v Kristu pouze člivěka, a v jiném táboře zase bohočlověka. Otázka zda je Kristus Bohem je v samém základu špatně postavená, a to v tom, staví dvě bytosti na roveň stvoření. Bůh jako entita je stvořitelem všeho bytí, a to i svého. Chce stvořit svět? Tak se stane Slovem skrze které všechno stvoří. Chce se stát člověkem Spasitelem, tak se ze Slova stane člověkem. Vůbec nejde o to, zda je Kristus Bohem či není. Jde o to kým BYL a kým se STAL. Jde o to, že Bůh ze své nadčasové a nadexistenční pozice může být kým chce. Je Ježíš Bůh? Ne není. Byl je Ježíš Bohem který se stal člověkem? Ano byl je. "Byl "je záměrně škrtnuté, Bůh je věčný, nepřestává být když se někým stane, když si sám Sobě stvoří libovolnou formu bytí.
Zní to možná protichůdně, ale zkus se nad tím hlouběji zamyslet, a uvidíš, že v to logika je.
Anebo to zkusím jinak. Jak si vysvětlit boží všudypřítomnost a vševědoucnost?
Já bych něco věděl. Budeme nyní vycházet z toho, co všechno Bůh může. Může Slovem všechno stvořit. Může stvořit živé bytosti, potažmo bytostnost. Sám Sebe může učinit Slovem i živou lidskou bytostí a narodit je jako člověk. Při těchto božích schopnostech bude zřejmě pro Boha velmi snadné stát se čímkoliv a kdekoliv ve všem co On sám stvořil. Když mohou démoni vstupovat do živých bytostí. Co teprve Bůh? Může být ptákem na stromě co slyší a poslouchá když dva zločinci kují pikle. Může být stěnou co má uši. Může být rukou co píše po zdi. Může být dříve než Abraham a přitom se ještě nenarodit. Může být v srdci a chrámu našich těl. Bůh může být kým chce a může být kde chce. Je to stvořitel bytí, má na to patent.
Stále vidíš Krista jako pouhého člověka? Kristus je člověk, ale zároveň je to i bytostná forma Boha, není to přímo Bůh, je to lidská bytost, narozená lidská bytost tedy Syn boží i Syn člověka. Bůh se chtěl stát pouhým člověkem, a člověkem se stal. Ale tím že se člověkem stal, Bůh Bohem být nepřestal. Bůh se stal Slovem, ze Slova smrtelným člověkem, ze smrtelného člověka se stal nesmrtelným člověkem. Vidíš tam tu neustálou transformaci bytí? O tu v principu jde. Bůh je kým chce být. Ježíš od Otce vyšel, zjevil nám Jeho i Jeho vůli a k Otci se vrátil. Přišel jako smrtelný, odešel jako nesmrtelný vítěz nad smrtí. Je něco takového v možnostech lidských Rosmano? Myslím si, že není. Smrt zatím dostala každého pána i kmána. Tak nedegraduj Krista jenom na pouhého člověka. Jeho bytí má věčnou bytostnou formu, od Slova až po nebeského krále králů. Jeho věčné bytí ani smrt nezastavila. A takové bytí není ani nemůže být z lidí, je z věčného Boha.